Złapmy Lwa 3×4! Specjalne potrzeby edukacyjne

  • szt.
  • Cena netto: 942,28 zł 1 490,00 zł 1 159,00 zł

Złapmy Lwa Specjalne Potrzeby Edukacyjne można sfinansować z projektu “Aktywna Tablica” – więcej informacji na temat środków celowych znajdziecie TUTAJ.

Wspomaganie rozwoju dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
ADHD i problemami emocjonalnymi, dla dzieci w wieku od 6 lat

To doskonała pomoc terapeutyczna dla osób pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
a także problemami emocjonalnymi czy koncentracją uwagi.

Gra „Złapmy lwa” (podobnie jak szachy) rozwija szereg umiejętności takich jak myślenie logiczne, myślenie
strategiczne, koncentracje, cierpliwość, radzenie sobie z emocjami, umiejętność analizowania i rozwiązywania
problemów, szacunek i zrozumienie dla kolegów i koleżanek.

Uzupełniające scenariusze zabaw opartych na grze zostały dobrane w taki sposób by rozwijać bazowe funkcje
poznawcze i umiejętności ważne dla dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii:

  • percepcję wzrokową,
  • pamięć stosunków przestrzennych i orientację w przestrzeni,
  • myślenie operacyjne, przewidywanie, wnioskowanie, odwracanie, analogie,
  • motorykę i koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową,
  • umiejętności językowe, w tym również budowanie zdań warunkowo złożonych.

Fizyczna formy gry – drewniane, zaokrąglone klocki oraz poduszki, łagodne kolory i kształty rysunków zwierząt
idealnie odpowiadają oczekiwaniom wobec pomocy dydaktycznych dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum
autyzmu
. Ruchowa forma wielkowymiarowej gry oraz scenariusze ruchowych zabaw pomagają kanalizować
aktywność dzieci nadpobudliwych ruchowo. Wytworzona w zabawie aktywność w zakresie myślenia
operacyjnego rozwija dodatkowo umiejętność koncentracji, a interakcje z uczestnikami w sposób niewymuszony
uspołeczniają uczestników zajęć budując kompetencje niezbędne do funkcjonowania w grupie rówieśniczej.

Dołączone do gry kartonowe elementy: 6 kartonowych kół z „emotikonami” symbolizującymi m.in. szczęście,
smutek czy złość i 24 kartonowych kół z symbolami twarzy reprezentującymi warianty tych uczuć służą młodszym
uczniom do poznawania i wyrażania emocji, mogą być też narzędziem do pracy z dziećmi z problemami
w sferze emocji i mówieniu o nich.

 

Zestaw zawiera:

  • dywanową planszę do gry 1,5 x 2 m z 8 poduszkami,
  • uzupełniające kartonowe znaki do wykorzystania z planszą dywanową: 24 mniejsze koła I 6 większych kół z „emotikonami”
    symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne);
  • sześć zestawów gry planszowej z drewnianymi klockami-zwierzątkami,
  • poradnik metodyczny, zabawy, wydrukowane karty pracy,
  • zabawy multimedialne na tablicę interaktywną,
  • nagrody naklejki dla dzieci.

„Gra planszowa Złapmy lwa! jest rewelacyjna. Bardzo dobrze i ładnie wykonana. Chce się ją mieć i w nią grać. Dla dzieci jest atrakcyjna i ze względu na duże elementy bezpieczna. Klasyczna wersja nadaje się dla dzieci z zaburzeniami rozwoju w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym (z zespołem Aspergera lub wysokofunkcjonujących autystów). Są w niej jasne reguły i pewna schematyczność, co sprawia, że świetnie nadaje się do grania z dziećmi z tego rodzaju zaburzeniami. ”

Michalina Bondarczuk, psycholog, specjalistka ds. pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, współzałożycielka punktu przedszkolnego dla dzieci z zaburzeniami rozwoju „Niebieski Krokodyl”