LaboLAB moduł STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT

  • szt.
  • Cena netto: 3 949,59 zł 5 490,00 zł 4 858,00 zł

Podczas pracy z modułem STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT uczniowie rewidują swoją dotychczasową wiedzę na temat organizmów oraz poznają budowę i zachowania roślin i zwierząt. Wyciągają wnioski na temat potrzeb, jakie muszą być spełnione, aby organizmy mogły rozmnażać się, rosnąć i przetrwać w swoim środowisku. Dzięki realizacji  kolejnych, zawartych w module, działań badawczych uczniowie poznają budowę konkretnych roślin i zwierząt. Identyfikują behawioralne i strukturalne adaptacje różnych organizmów i dyskutują o tym, w jaki sposób każda z nich wpływa na przetrwanie. Dyskusję tę wspiera dostępna dla uczniów sekcja kalmara i kwiatu.

W ramach pracy z modułem omawia się również pięć zmysłów i bada ich znaczenie dla przetrwania zwierząt. Prowadzona przez nauczyciela sekcja mózgu owcy wprowadza pojęcie przetwarzania informacji. Ma to na celu uświadomienie uczniom, w jaki sposób zmysły wywołują działania pomagające zwierzętom przetrwać.

W module szczegółowo jest omawiany zmysł wzroku - uczniowie dowiadują się, jak działa oko i w jaki sposób widzimy obrazy. Dostępna sekcja krowiego oka pozwala na doświadczalne zapoznanie się z budową tego narządu. Uczniowie dyskutują o falach światła i o tym, dlaczego różne zwierzęta widzą kolory inaczej.

Finalnie, na podstawie swojej wiedzy na temat zmysłu wzroku u różnych zwierząt, uczniowie projektują model ulepszonego ludzkiego oka i oceniają swoją pracę.

 

  • Sposoby poznawania przyrody (pojęcia: eksperymentu, doświadczenia i obserwacji; stosowanie różnych przyrządów; wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji; zasady zachowania bezpieczeństwa)
  • Ja i moje ciało (układy budujące organizm człowieka oraz narządy zmysłów; współdziałanie zmysłów smaku i węchu; zasady ochrony zmysłów wzroku i słuchu)
  • Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy (składniki przyrody ożywionej i nieożywionej; sposoby odżywiania organizmów samożywnych i cudzożywnych; warunki życia i przystosowanie organizmów do życia na lądzie i w wodzie; rozpoznawanie organizmów występujących w najbliższej okolicy)
  • Organizacja i chemizm życia (hierarchiczna organizacja budowy organizmów; podstawowe elementy budowy komórki i ich funkcje – obserwacje mikroskopowe komórki; fotosynteza- substraty, produkty i warunki przebiegu procesu; czynności życiowe organizmów)
  • Różnorodność życia:
  1. różnorodność i jedność roślin (tkanki roślinne i ich funkcje; rośliny okrytonasienne- budowa nasion, korzeni, łodygi, liści, kwiatów; rozmnażanie roślin; doświadczenia pokazujące wpływ czynników środowiska na proces kiełkowania; budowa owoców i rozprzestrzenianie się roślin)

  2. różnorodność i jedność świata zwierząt (tkanki zwierzęce i ich funkcje; mięczaki-środowisko i tryb życia, cechy morfologiczne, cechy wspólne oraz znaczenie mięczaków w przyrodzie i dla człowieka; ryby, płazy i gady jako zwierzęta zmiennocieplne; ptaki jako zwierzęta stałocieplne, ich rozmnażanie i rozwój; ssaki jako zwierzęta stałocieplne, cechy wspólne ssaków, różnorodność środowisk życia i cech morfologicznych; różnorodność zwierząt kręgowych)

  3. Organizm człowieka ( układ nerwowy- elementy ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego; budowa i funkcje narządów zmysłów –oko, ucho; zmysł równowagi, smaku, węchu i dotyku- umiejscowienie receptorów)

 

 

 

 

W związku z powyższym integralną część modułu STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT stanowi multimedialna baza wiedzy zawierająca materiały cyfrowe dla uczniów i nauczyciela:

 

- atrakcyjne symulacjeprzedstawiające zjawiska,

- multimedialne podręczniki ucznia w przystępny sposób tłumaczące analizowane podczas eksperymentów zjawiska,

- multimedialne karty pracy i obserwacji do eksperymentów,

- multimedialne ćwiczenia,

- testysprawdzające zdobytą wiedzę,

- scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi, w których nauczyciele znajdą m.in.:

 

- informacje jak się przygotować;
- informacje jak wprowadzić uczniów w zagadnienia;
- opis materiałów potrzebnych do sesji (zarówno multimedia, jak i podręczniki oraz materiały z zestawu);
- szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg sesji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami);
- pracę domową dla uczniów.

 



Przykładowa symulacja: https://www.mauthor.com/present/6395441466572800

Przykładowa (3-częściowa) karta obserwacji: https://www.mauthor.com/present/6114650975109120

Przykładowa karta pracy: https://www.mauthor.com/present/5000142663712768

Przykładowy test weryfikujący zdobytą wiedzę: https://www.mauthor.com/present/4615483245199360

Materiał interaktywny zawierający około 100 ekranów multimedialnych, świetnie nadaje się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).


 

Moduł STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT zawiera pomoce do eksperymentów znajdujące się na liście pomocy wyposażenia pracowni przyrodniczych rekomendowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej

 

WYKAZ ZAWARTOŚCI ZESTAWU :

l.p.

nazwa

ilość

1

- przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej

1

2

- scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi

1

3

- drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie

1

4

- dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczyciela

licencja szkolna, bezterminowa

5

- mikroskop elektroniczny USB 25X200 z oprogramowaniem

1

6

- zestaw preparatów biologicznych 1 szt. w pudełku

1

7

- preparat: oko krowy

2

8

- preparat: mózg owcy

1

9

- preparat: kałamarnica

10

10

- olejek goździkowy (poj. 7 ml)

1

11

- olejek miętowy (poj. 7 ml)

1

12

- nożyczki sekcyjne (niklowane)

8

13

- skalpel ze stali nierdzewnej (niesterylny)

1

14

- plansza sekcyjna (budowa oka krowy)

1

15

- plansza sekcyjna (budowa kałamarnicy)

8

16

- okulary ochronne (duże )

1

17

- okulary ochronne, wentylowane

30

18

- grube rękawiczki jednorazowe do celów laboratoryjnych

300

19

- diagnostyczna latarka lekarska

8

20

- latarka LED (z bateriami )

1

21

- niebieski barwnik spożywczy (poj. 30 ml)

1

22

- kleszczyki

8

23

- lupy

32

24

- szklana podkładka

10

25

- nasiona czerwonej fasoli

120

26

- nasiona rzodkiewki

2

27

- jedwabny kwiat lilii tygrysiej

2

28

- zestaw fotografii struktur roślinnych i zwierzęcych

8

29

- 4-kolorowy zestaw masy Playfoam

1

30

- ręczniki papierowe (rolka)

1

31

- torebki papierowe

50

32

- waciki bawełniane (kulki )

300

33

- papier ścierny (arkusz 5x5 cm )

4

34

- tacki ze styropianu

24

35

- strunowe woreczki foliowe "strunowe" (duże)

20

36

- strunowe woreczki foliowe (małe)

32

37

- strunowe woreczki foliowe (średnie)

32

38

- kubki plastikowe z pokrywkami (poj. 60 ml)

32

39

- kubki plastikowe (poj. 750 ml)

10

40

- pojemnik (poj. 3,7 L )

3

41

- pinezki

100

42

- drewniane klamry

18

43

- plansza dydaktyczna "Komórki i tkanki"

1

44

- plansza dydaktyczna "Metoda badawcza" (70x100 cm)

1

45

- duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne 50x60x30 cm)

2

 

Cechą wyróżniającą proponowane rozwiązanie spośród ofert wyposażenia pracowni chemicznej jest fakt, ze każdy moduł LaboLAB zawiera:

 

  • materiały drukowane dla nauczyciela i ucznia
  • zestaw niezbędnego wyposażenia laboratoryjnego, substancji, preparatów potrzebnych do wykonania eksperymentów indywidualnie lub w zespołach uczniowskich (w klasie do 30 uczniów)
  • odpowiednio przygotowane, uzupełniające pracę badawczą zasoby interaktywne