PAKIET Dać rzeczy słowo - cz. 1. (14 zeszytów ćwiczeń)

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: KOMLOGO

W skład pakietu wchodzi 5 serii zeszytów ćwiczeń:

Dać rzeczy słowo. Rozumienie - poziom 1
Dać rzeczy słowo. Rozumienie - poziom 2
Dać rzeczy słowo. Rozumienie - poziom 3
Dać rzeczy słowo. Pisanie - poziom 1
Dać rzeczy słowo. Pisanie - poziom 2
Dać rzeczy słowo. Pisanie - poziom 3

Dać rzeczy słowo. Ekspresja - poziom 1
Dać rzeczy słowo. Ekspresja - poziom 2
Dać rzeczy słowo. Ekspresja - poziom 3

Dać rzeczy słowo. Czytanie - poziom 1
Dać rzeczy słowo. Czytanie - poziom 2
Dać rzeczy słowo. Czytanie - poziom 3

Dać rzeczy słowo. Słuch fonemowy
Dać rzeczy słowo. Apraksja mowy

    Publikacja została przygotowana z myślą o uzupełnieniu codziennej terapii afazji. Zadania zawarte w serii zeszytów pomogą w usprawnieniu pisania, czytania, mówienia i rozumienia. Podział na ćwiczone funkcje i poziomy trudności ułatwia wybór odpowiedniego zeszytu ćwiczeń.

    Afazja to – ogólnie ujmując – zaburzenia w komunikowaniu się związane z deficytami językowymi, powstałymi na skutek uszkodzenia mózgu (np. udaru, urazu). Nasilenie i rodzaj objawów afazji zależą od wielu czynników, między innymi wielkości uszkodzonego obszaru i jego lokalizacji w mózgu.
    
    Podjęcie terapii afazji powinno być poprzedzone dokładnym, przeprowadzonym przez specjalistę badaniem pozwalającym ocenić, które funkcje językowe (rozumienie, nazywanie, powtarzanie, tworzenie dłuższych wypowiedzi czy też pisanie
i czytanie) zostały zaburzone. Istotne jest również określenie głębokości zaburzeń oraz postawienie hipotez o przyczynach trudności, np. zaburzenie różnicowania słuchowego dźwięków, trudności w mówieniu, deficyty leksykalne.
    
Autorki:
Marika Litwin
Iwona Pietrzyk

 

Fragment recenzji

Zbiór proponowanych przez Autorki zdań i ćwiczeń w sposób przejrzysty porządkuje materiał językowy potrzebny terapeucie do pracy z pacjentami dorosłymi. Zróżnicowanie zadań pozwala za każdym razem dostosować stopień trudności zalecanych ćwiczeń do indywidualnych potrzeb chorego. Sposób przedstawiania treści w „Dać rzeczy słowo” i „Apraksji” umożliwia skuteczną pracę nad językiem pacjenta zarówno profesjonalistom merytorycznie przygotowanym do prowadzenia terapii mowy, jak i osobom spoza wąskiego grona specjalistów, bliskim chorego i wolontariuszom zainteresowanym kontynuowaniem rehabilitacji poza placówką medyczną.

dr Anna Łobos

 

 

czytanie_01-2_spis czytanie_01-2_spis
 
czytanie_01-3_cw czytanie_01-3_cw
 
czytanie_02-2_spis czytanie_02-2_spis
 
czytanie_02-3_cw czytanie_02-3_cw
 
czytanie_03-2_spis czytanie_03-2_spis
 
czytanie_03-3_cw czytanie_03-3_cw
 
ekspresja_01-2_spis ekspresja_01-2_spis
 
ekspresja_01-3_cw ekspresja_01-3_cw
 
ekspresja_02-2_spis ekspresja_02-2_spis
 
ekspresja_02-3_cw ekspresja_02-3_cw
 
ekspresja_03-2_spis ekspresja_03-2_spis
 
ekspresja_03-3_cw ekspresja_03-3_cw
 
pisanie_01-2_spis pisanie_01-2_spis
 
pisanie_01-3_cw pisanie_01-3_cw
 
pisanie_02-2_spis pisanie_02-2_spis
 
pisanie_02-3_cw pisanie_02-3_cw
 
pisanie_03-2_spis pisanie_03-2_spis
 
pisanie_03-3_cw pisanie_03-3_cw
 
rozumienie_01-2_spis rozumienie_01-2_spis
 
rozumienie_01-3_cw rozumienie_01-3_cw
 
rozumienie_02-2_spis rozumienie_02-2_spis
 
rozumienie_02-3_cw rozumienie_02-3_cw
 
rozumienie_03-2_spis rozumienie_03-2_spis
 
rozumienie_03-3_cw rozumienie_03-3_cw
 
apraksja_v3-2_spis apraksja_v3-2_spis
 
apraksja_v3-3_cw apraksja_v3-3_cw
 
fonemowy_v2-2_spis fonemowy_v2-2_spis