Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające

  • szt.
  • Ціна без ПДВ: 479,67 zł 590,00 zł
  • Швидкі платежі Blik.

Ram-pam-pam to oryginalny materiał dydaktyczny do lekcji muzyki w przedszkolu. Lekcje z Ram-pam-pam rozbudzają wrażliwość muzyczną dzieci i rozwijają je we wszystkich obszarach.

Pracuj z całą klasą przedszkolną i wszystkimi grupami wiekowymi.

Zestaw Ram-pam-pam zawiera:

  • Utwory muzyczne skomponowane i nagrane specjalnie do pracy z dziećmi (pamięć USB),
  • 10 kolorowych grzechotek,
  • ponad 100 proponowanych aktywności i gier do utworów,
  • karty pracy (szablony do kolorowania), które można łączyć z innymi materiałami edukacyjnymi,
  • dostęp do kursu szkoleniowego „Rozwój muzyczny metodą Gordona w grupach przedszkolnych” z certyfikatem.

Korzyści dla nauczyciela:

  • większe zaangażowanie dzieci w zajęcia edukacyjne,
  • zwiększona skuteczność nauczania,
  • rozwój słuchu muzycznego u dzieci z pasją do muzyki i szybsze odkrywanie talentów,
  • wprowadzenie dzieci do zapomnianej muzyki ludowej,
  • możliwość łączenia kart pracy z innymi materiałami edukacyjnymi.

Korzyści dla dziecka:

  • kompleksowy rozwój: emocjonalny, intelektualny, motoryczny i społeczny,
  • poprawa pamięci muzycznej, poczucia rytmu i wyobraźni słuchowej,
    przestrzeń do ekspresji twórczej,
  • promowana jest zdolność hamowania agresji, a zaburzenia integracji sensorycznej są eliminowane.

    Co jest szczególnego w metodzie muzykalizacji Ram-pam-pam?

    Inspiracją do zestawu Ram-pam-pam jest praca amerykańskiego pedagoga Edwina E. Gordona i badania etnograficzne Oskara Kolberga.

    Najważniejszym pojęciem w teorii uczenia się muzyki (MLT) Edwina E. Gordona jest audiacja. Obejmuje ona wchłanianie i rozumienie słyszanej muzyki. Odpowiednikiem audiacji w języku jest myślenie. Myślenia nie można nauczyć nikogo — jest to naturalny proces, umiejętność, którą dziecko nabywa poprzez rozwój, naukę i kojarzenie faktów. To samo dotyczy audiacji. Umożliwiając doświadczenie muzyki, dajemy możliwość rozwoju. Podstawą jest słuchanie. Następnie przychodzi czas na tworzenie muzyki: śpiewanie, komponowanie i improwizowanie z naturalnym instrumentem — głosem.

Jak wygląda praca z zestawem Ram-pam-pam?

Na lekcjach muzyki z zestawem Ram-pam-pam dzieci doświadczają różnorodnej muzyki: od prostych melodii polskiej muzyki ludowej, przez muzykę pop i jazz, po muzykę klasyczną. Różnorodne tonacje, rytmy i bogata różnorodność instrumentalna to charakterystyczne elementy Ram-pam-pam. Dzieci słuchają, porównują, rozróżniają poszczególne skale i wyczuwają zmiany w metrum, tonacji i barwie. Wszystko to jest możliwe, gdy słuchają muzyki. Ram-pam-pam zawiera piosenki bez tekstu, aby słowa nie przyciągały uwagi młodych słuchaczy. Zamiast tego melodie zaczynają się od różnych sylab melodycznych, co pozwala nauczycielowi nawiązać kontakt z każdym dzieckiem.

Jak Ram-pam-pam wpływa na dzieci?

Dzieci uwielbiają lekcje z piosenkami z zestawu Ram-pam-pam. Muzyka wpływa na ich nastrój i emocje, wspiera i pobudza ich zmysły, a tym samym promuje ich wszechstronny rozwój.

Kto korzysta z kursów muzycznych Ram-pam-pam?

  • Dzieci w wieku przedszkolnym,
  • Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
  • Dzieci z problemami emocjonalnymi,
  • Dzieci z agresywnym zachowaniem lub trudnościami w rozumieniu własnego ciała,
  • Maluchy w przedszkolach.

Kto wybiera kursy muzyczne Ram-pam-pam?

  • Terapeuci,
  • Opiekunowie w przedszkolach i klubach dziecięcych,
  • Edukatorzy,
  • Rodzice.